Exposició Esport, indústria i modernitat
Del 7 de juny al 8 de setembre
Esport, indústria i modernitat és una exposició itinerant produïda pel Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica. A través de vuit àmbits temàtics mostra l’estreta relació entre els orígens de l’esport modern i el desenvolupament científic, tecnològic i industrial.
L’exposició explica com, en els seus inicis, l’esport era una activitat exclusiva de les classes benestants, que en els anys 1920 es va democratitzar gràcies a les millores laborals aconseguides pel moviment obrer.
Manresa, una ciutat immersa en una rica cultura esportiva, ofereix un context ideal per a aquesta exploració a través d'una àmplia xarxa de centres, clubs i penyes dedicats a l'esport. En aquesta mostra, ens centrem en esports vinculats a la "roda": l'aviació, el motociclisme, l'automobilisme i el ciclisme. També explorem l'excursionisme i els esports que van sorgir a partir de les seves associacions, com l'atletisme i l'esquí.
Ens podreu visita de dimartsa diumenge de 10 a 14h del 7 de juny al 8 de setmbre